Selasa, 23 Jun 2009

Nur Kasih

Sebenarnya aku ni bukanlah jenis yang minat sangat drama melayu. Terutama cerita seram dan lawak bodoh. Aku suka tengok cerita lawak tapi yang ada mesejlah. Tapi pertama kali tengok drama Nur Kasih ni (episod 4 )aku jatuh cinta pulak. Sebelum ni nak tengok, sebab tengok iklannya macam best tapi tak sempat. Setakat ni dah downloadlah keempat-empat episod yang sudah ditayang. Selepas tengok semua barulah faham duduk perkara cerita yang ada.

Kenapa aku suka cerita ni....

1. Aku memang suka cerita-cerita yang ada secret admire ni.
2. Seolah-olah baca novel.
3. Seolah-olah berada dalam cerita.
4. Latar yang menarik.
5. Pelakon-pelakon yang best....sesuai

Aku dah baca banyak komen pasal drama ni. Majoriti memuji. Yelah negara kita ni seolah-olah kekeringan drama yang berkualiti. Asyik-asyik drama luar. Kalau best tak kisahlah,tapi rata-rata entah apa-apa.

Komen aku pasal ceria ni....
1. Aku suka je Nur kahwin dengan Adam, cuma aku tak suka cara Adam layan Nur macam tu. Apa pun, Nur perlu juga meluahkan peraaan hatinya pada Adam (atau mungkin sudah tak berdetik lagi)satu hari nanti.
2. Aidil memang baik dan pastinya mencari seorang yang setaraf dan sekufu dengannya, tapi dalam masalah Aidil dan Adam, memang wajar tindakan yang dibuat oleh ayah mereka tu.
3. Memang nampak kejam memaksa Nur kahwin kerana sudahlah Adam tak cintakan dia, cita-cita dan impiannya pun terpaksa dikuburkan, tapi apa yang berlaku pastinya bersebab dan ada hikmah. Betul tak?
4. Cuma yang tak bestnya cerita ni seminggu sekali saja. Ada 26 episod, jadi kalau dihitung, bulan November baru habis, itu belum lagi kalau kena tangguh kalau tetiba tv3 ada program masa tu. Lamanya nak tunggu.....

1 ulasan:

  1. Hai Kakak...sudah jatuh chenta nampaknya? Jangan buat leceh brader...Ini sudah lebeh. Kahkahkah....Meleserlah di depan tv.

    Jangan lupe download...dan bagi kat aku ni.

    Kahkahkah..

    BalasPadam