Isnin, 22 Jun 2009

Hari-hari yang sibuk

Assalamualaikum.....

Pelik rasanya tiba-tiba tulis blog. Tempat nak meluah perasaan kononnya. Sibuk sebenarnya. Tapi ada beberapa teman yang suruh menulis dan buka blog ni. Tengoklah nanti ada masa nak tulis selalu-selalu tak. Walau apapun selamat membaca buat semua. Boleh berkongsi cerita dan info.

Mula-mula sekali nak cerita tentang sibuknya semenjak dua menjak ni.Rasanya sejak masuk bulan Jun ni asyik tak cukup tidur saja. Mula dari awal bulan Jun, masuk maktab, sibuk dengan kelas dan tugasan. Balik saja kena siapkan markah periksa. Belum lagi pening bab tengok markah pelajar. Sekarang ni, kerja-kerja di sekolah yang ditinggal sekejap tu, kena tengok semulalah.

Kenduri pun kira bab sibuk juga mulai bulan Jun ni. Fuh... Rasanya masa aku kahwin pun tak sibuk macam ni. Mula 6hb 6 (tarikh cantik). Sepupu akad nikah kat Sg. Pencala. Esoknya kenduri. Mujurlah masa tu aku kat KL. Sabtu (27/6) ni, dua orang sepupu akad nikah, ahadnya kenduri. Tiap-tiap minggu balik untuk tolong apa-apa yang patutlah (tolonglah sangat). Lagipun rumah pakcik tu kat depan rumah saja kat kampung. Kalau tak tolong tak patutlahkan.

11 Julai seorang lagi sepupu bertunang. Kat Klang. Rumah dia tempat selalu lepak kalau pergi KL. Kalau tak pergi, tak patut. Esoknya seorang lagi sepupu kahwin. Kali ni kat Hutan Melintang. Jadi Ahad tu balik dari Klang terus pergilah kot. 18hb Julai ada seorang lagi kahwin. Yang ni kat tepi rumah jugak. Yang pastinya kalau ramai-ramai kahwin serentak ni, hadiah pun seadanyalah. Penat-penat. Aku anak tunggal sekarang ni( sebab adik dah meninggal ), tapi ada ramai sepupu.....

Sekian buat kali ini.

4 ulasan:

  1. uh..best la. Banyak dapat sedara baru. Hehehe...itulah YONG kan.

    BalasPadam
  2. Teruskan berblog...ade member aku. Hahaha...(gelak jahat).

    BalasPadam
  3. Aku lagi bz...tapi buat2 cam x bz...pecah kapala wooo...

    BalasPadam
  4. sama la kita
    aku anak tunggal juga

    BalasPadam